آمادگی برای آشنایی با لهجه ها در آزمون آیلتس

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد در آشنایی با آیلتس اشاره کرد که در آیلتس لهجه های آمریکایی ، بریتانیایی و استرالیایی وجود خواهد داشت. اما آمادگی برای آشنایی با لهجه ها در آزمون آیلتس نیازمند منابع مناسب است. ما در زیر به آنها اشاره می کنیم . پس با ما همراه باشید.

آمادگی برای آشنایی با لهجه ها در آزمون آیلتس
آمادگی برای آشنایی با لهجه ها در آزمون آیلتس

برای آمادگی برای آشنایی با لهجه ها در آزمون آیلتساین منابع را از دست ندهید:

در آزمون لیسنینگ آیلتس لازم است به افرادی که به لهجه های مختلف صحبت می کنند گوش دهید و به سوالاتی درمورد آنچه می گویند پاسخ دهید. ممکن است به این لهجه ها عادت نداشته باشید، بنابراین ایده ی خوبی است که تلاش کنید و به چیزهای مختلف به زبان انگلیسی گوش دهید تا بتوانید گوش های خود را به کنار آمدن با لهجه های متفاوت عادت دهید.

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید گوش دادن به موسیقی است. گوش دادن به آهنگ ها روشی عالی برای تقویت لیسنینگ شما هستند و سایتی مانند http://lyricstraining.com/ می تواند به شما کمک کند به آهنگ های مختلف گوش دهید و بررسی کنید تا چه اندازه اشعار را می فهمید. ولی فقط به آهنگ های خواننده ی مورد علاقه تان گوش ندهید، به بعضی آهنگ های متفاوت نیز گوش کنید. احتمالاً فقط چیزی که دوست دارید را می یابید!

همچنین باید اخبار را دنبال کنید. اینکار لیسنینگ شما را تقویت می کند و همچنین به شما موضوعاتی ارائه می دهد که در آزمون اسپیکینگ در مورد آنها صحبت کنید. سایت های خبری انگلیسی مانند  BBC ویدئوهایی دارند که برای فهمیدن اینکه چه اتفاقی در دنیا در حال وقوع است می توانید آنها را تماشا کنید و لیسنینگ و اسپیکینگ خود را تقویت کنید. اگر فرصت‌تان کم است خلاصه ی اخبار یک دقیقه ای موجود است بنابراین هر زمان که خواستید می توانید یک دقیقه از زمان خود را به تمرین انگلیسی اختصاص دهید. همچنین می توانید سایت هایی مانند  http://www.news.com.au/video را برای تمرین لهجه ی استرالیایی و http://edition.cnn.com/videos برای لهجه ی آمریکایی امتحان کنید.

ایده ی خوب دیگر این است که از   http://www.ted.com/ که مباحث بسیار جالبی در مورد موضوعات مختلف دارد دیدن کنید. این ویدئو ها زیرنویس های اختیاری دارند بنابراین می توانید درک خود را زمانی که لیسنینگ‌تان به پایان رسید بررسی کنید. همچنین http://ed.ted.com/ بخش واقعاً مفید سایت است که در حال حاضر دروس کامل آن آماده شده  بنابراین می توانید لیسنینگ خود را تمرین کنید و همزمان یاد بگیرید.

هرآنچه را انتخاب می کنید انجام دهید، هر چه بیشتر به چیزهایی که به زبان انگلیسی هستند گوش دهید بهتر است.