آیا می‌توانید با تماشای اخبار زبان یاد بگیرید؟

آیا می‌توانید با تماشای اخبار زبان یاد بگیرید؟
جمله‌ی «من دوست دارم اخبار را به زبان جدیدم بخوانم»، هدفی است که اغلب وقتی از مردم می‌پرسم برای آن‌ها فصاحت به چه معناست، می‌شنوم.
حتی اگر خواندن خبرها هدف نهایی شما نیست، بازهم راه خیلی خوبی برای یادگیری زبان است.
البته من وقتی زبان جدیدی یاد می‌گیرم این کار را انجام می‌‌دهم چون می‌خواهم با مردم ارتباط برقرار کنم.
نمی‌خواهم وقتیکه یاد گرفتم چگونه سفارش غذا بدهم یا آدرس بپرسم، متوقف شوم. دانستن این‌ها مهم است اما تنها یک مرحله در یادگیری زبان هستند. امیدوارم که واقعاً بتوانم مردم را بشناسم. به این ترتیب می‌توانم نگاهی داخلی به کشورشان، فرهنگشان، ایده‌آل‌ها و اعتقاداتشان بیندازم.
به علاوه وقتیکه مردم را بشناسید، به احتمال زیاد شروع به صحبت درباره‌ی موضوعات متداول در مکالمه می‌کنید: حوادث اخیر، ورزش، شخصیت‌ها، تجارت، شاید حتی سیاست، مذهب و اهداف زندگی.
این یکی از دلایل- در میان دلایل دیگر- است که من به دانش‌آموزان زبان پیشنهاد می‌کنم اخبار را تماشا کنند. انجام اینکار به شما بصیرتی نسبت به زبان مقصد می‌دهد که از طریق سایر ابزار یادگیری کمتر محقق می‌گردد.
تنها درباره‌ی اتفاقات جاری یاد نخواهید گرفت. تماشای اخبار به شما لغات و عبارات جدید آموزش می‌دهد و تلفظ درست را به شما تعلیم می‌دهد. خواندن اخبار دایره‌ی واژگان شما را بالا برده و و مهارت‌های گرامری شما را تقویت می‌کند و با این تمام ماجرا نیست…
من اخبار را بعنوان ابزار زبانی به دلایل زیاد به دانش‌آموزان تجویز می‌کنم.
• اخبار یک منبع پایان ناپذیر است. اغلب سایت‌های خبری در طول روز به‌روز رسانی می‌شوند. هرگز محتوای تازه‌تان تمام نمی‌شود که می‌توانید بطور مداوم برای افزایش یادگیری خود از آن استفاده کنید.
• از آنجا که اخبار از طریق منابع بسیاری در دسترس است می‌توانید از آن برای تقویت مهارت‌های ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ خود استفاده کنید. این سود سه طرفه است.
• اخبار قابل دسترسی است. به لطف اینترنت می‌توانید از هرجا که هستید به اخبار هر کشوری که می‌خواهید دسترسی داشته باشید. تمام چیزی که لازم است چند کلیک ماوس است و سپس ساعت‌ها محتوای یادگیری زبان در اختیار خواهید داشت.