برخی از بهترین بازی ها برای آموزش زبان

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد به برخی از بهترین بازی ها برای آموزش زبان و نکاتی برای انجام درست انها می پردازد. پس یادگیری هیجان انگیز زبان انگلیسی را با ما تجربه کنید.

برخی از بهترین بازی ها برای آموزش زبان
برخی از بهترین بازی ها برای آموزش زبان

پس به برخی از بهترین بازی ها برای آموزش زبان توجه کنید:

بازی سبد میوه

سبد میوه یک بازی مفرح و تعاملی است. این بازی روی اسپیکینگ و لیسنینگ لغات و عبارات انگلیسی تمرکز می کند. این یک بازی گروهی است، پس برنده یا بازنده ای ندارد!

وسایل مورد استفاده: صندلی (یکی کم تر از تعداد کلی افرادی که بازی می کنند)، که به طور دایره ای و رو به روی هم چیده شده است؛ کارت با تصاویر یا لغات انگلیسی روی آن (اختیاری).

خلاصه: هر کس به جز یک نفر روی صندلی می نشیند (آن شخص که در وسط دایره ی صندلی است ‘شخص ایستاده’ نامیده می شود). سپس شخص ایستاده یک عبارت یا لغت انگلیسی می گوید. هر کس که نشسته است و با الزامات عبارت یا لغت رو به رو می شود باید از جای خود بلند شود و روی یک صندلی متفاوت بنشیند. در این موقع، شخص ایستاده هم تلاش می کند تا روی یک صندلی خالی بنشیند. هر کسی که بدون صندلی مانده است شخص ایستاده ی جدید می شود و حالا باید یک عبارت یا لغت جدید بگوید که باعث شود تا افراد دوباره بایستند.

چه طور بازی سبد میوه به شما انگلیسی می آموزد؟

بازی سبد میوه می تواند یا روی گرامر تمرکز کند یا لغت. نه تنها به شما می آموزد که سریع فکر کنید بلکه از طریق ترکیبی از اسپیکینگ و لیسنینگ با بقیه ارتباط برقرار کنید. در نتیجه، شما می توانید تلفظ خود را تقویت کنید تا بعداً اعتماد به نفس خود را در مهارت های اسپیکینگ افزایش دهید.

این بازی به راحتی قابل تطبیق هم است، پس اگر شما یک ساختار گرامر مخصوصی را یاد گرفته اید که می خواهید بیش تر آن را تمرین کنید، می توانید بازی را برگردانید تا با آن الگوی مخصوص کار کنید.

بازی ۲۰ سوالی

بازی ۲۰ سوالی که بازی لغت معروفی است را هر موقع و هر کجا می توان انجام داد! تمام آن چه که شما لازم دارید تا انجام دهید این است که به یک لغت فکر کنید و آن گاه آماده ی بازی هستید. شما حداقل دو بازیکن لازم دارید، اگرچه می توانید با هر تعداد از افرادی که بخواهید بازی کنید.

وسایل مورد استفاده: هیچی!

خلاصه: یک شخص ‘انتخاب کننده’ خواهد شد و به یک لغت مرموز فکر می کند. این لغت می تواند یک شخص، حیوان، شیء، مکان و غیره باشد. سپس بقیه ی افراد گروه احتمالاً تا ۲۰ سوالِ بله یا خیر می پرسند تا متوجه شوند که لغت چیست. اگر گروه به درستی حدس بزند، برنده است! اما اگر آن ها از تمام ۲۰ سوال خود استفاده کنند و به درستی حدس نزنند، انتخاب کننده می برد!

چه طور بازی ۲۰ سوالی به شما انگلیسی می آموزد؟

بازی ۲۰ سوالی مستلزم هیچ موارد بصری یا وسایلی نیست، پس تمرکزش ۱۰۰ درصد روی برقراری فعالانه ی انگلیسی است – یعنی، اسپیکینگ و لیسنینگ. شما باید قادر باشید تا به وضوح سوالات را به انگلیسی بپرسید و حواستان به آن چه که پرسیده شده است باشد تا راز را با موفقیت حل کنید.