خانواده زبان های دنیا

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد در داشتن مقالات زبانشناسی در میان زبان آموزان شناخته شده است. امروز از این دسته از مقالات به خانواده زبان های دنیا یا World Language Families اشاره می کنیم.

منظور از خانواده زبان ها چیست؟

بیشتر زبان های دنیا متعلق به یک ریشه واحد هستند که از آن نشات گرفته اند. به این زبان های مبدا ProtoLanguage گفته می شود. این گروه های زبانی را خانواده زبانی می گویند.

زبانشناسان چطور رابطه بین زبان ها را تشخیص می دهند؟

برخی مواقع این کار بسیار ساده است. مثلا زبان های لاتین همانند فرانسه ، اسپانیایی و… آنقدر شباهت دارند که می توان حدس زد از یک خانواده هستند. مثلا کلمه آب در اسپانیایی Agua ، در ایتالیایی Acqua و در پرتغالی agua می باشد. اما همیشه فقط شباهت ها نیستند و باید به فاکتور های بسیار زیاد دیگری نیز توجه کرد.

تعداد خانواده زبان های دنیا

بر اساس اعلام وب سایت Ethnologue حدود ۱۴۰ خانواده زبانی در دنیا موجود است. که البته بسیاری از آنها چندان معروف نیستند. معروف ترین سرشاخه زبانی در دنیا هندو اروپایی است و بسیاری از زبان های زنده دنیا از ریشه هندو ایرانی Indo Iranian نشات گرفته اند. زبان Uralic که شامل روسی و زبان های نزدیک ان می شود نیز از شاخه های بسیار مهم هستند.

Info- Graphic خانواده زبان های دنیا

اما یک تصویر می تواند بهترین گزینه برای نشان دادن این گستردگی زبان ها در دنیا باشد. ما در این مقاله Info Graphic زیر برای درک بهتر شما از زبان های مختلف دنیا قرار داده ایم. شاید دانستند خانواده زبان های دنیا به شما کمک کند تا بتوانید به یادگیری زبان ها با ریشه های مشترک علاقه پیدا کنید.

خانواده زبان های دنیا
خانواده زبان های دنیا

برای شرکت در دوره های آموزش زبان های زنده دنیا می توانید با شماره های موسسه زبان ایران آکسفورد تماس بگیرید.