چطور مشکل سر و صدا در مرکز PTE را حل کنیم؟

مشکل Noise در مرکز های PTE و راه حل بر طرف کردن آن

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد در این بخش به یکی از مشکلات بزرگ آزمون های PTE یعنی Noise یا سر وصدای اضافه در مرکز PTE اشاره می کند. این مشکل از کجا نشات میگیرد و چطور باید بر آن غلبه کنید. پس با ما همراه باشید. این مسئله تاثیر بسیار زیادی در آموزش PTE شما دارد پس حتما به آن توجه کنید

چطور مشکل سر و صدا در مرکز PTE را حل کنیم؟
چطور مشکل سر و صدا در مرکز PTE را حل کنیم؟

اما چطور مشکل سر و صدا در مرکز PTE را حل کنیم؟

بخواهیم ساده بگوییم سروصدا هر صدایی است که شما نمی خواهید بشنوید! در مرکز PTE، چند شرکت کننده ی دیگر هم حضور دارند. تعداد افراد به اندازه ی مرکز بستگی دارد. مثلاً در بعضی مراکز پنج شاگرد در امتحان شرکت می کنند، در مرکزی دیگر که جای بیشتری دارد احتمالاً تعداد شاگردان افزایش می یابد.

مشکل وقتی ایجاد می شود که مردم عادت بلند خواندن چیزی را دارند. مثلاً، برای سوالات چهارگزینه ایِ مدول ریدینگ PTE، شخصی که درست کنار شما است شروع می کند به بلند خواندنِ آن، و شما برای فهمیدنِ متن آرامشِ کامل لازم دارید.

ماژول اسپیکینگ PTE اوضاع را از بد به بدترین تغییر می دهد. بدون شک، نمی توانید از همه توقع داشته باشید که با شما هماهنگ باشند، و این جا است که مشکل بزرگ روی می دهد.

آیا Noise روی نمره ی PTE شما اثر می گذارد؟

به طور مسلم می گذارد! چه طور؟ چون حواس شما پرت می شود. وقتی شما خود را در ناجورترین سرگردانی می یابید، مغزتان کار نمی کند، و حضور ذهن خود را که کلید موفقیت در PTE است از دست می دهید. آیتم هایی مانند تصویر را توصیف کنید، بلند بخوانید، جمله را تکرار کنید، و سخنرانی را بازگویی کنید مستلزم بیشترین توجه هستند که شما به دلیل سروصدا قادر به این کار نیستید.

راه حل

•          انتخاب مرکز: شما احتمالاً از مرکز آموزش PTE خود یا استادان PTE درباره ی یک مرکز کوچکتر پرس و جو می کنید. همان طور که بحث کردیم مراکز کوچکتر تعداد شرکت کنندگان کمتری را در خود جای می دهد که باعث می شود سالن سروصدای کمتری داشته باشد.

برای دیدن بهترین مرکز PTE و بررسی مراکز پی تی ای که مشکلات کمتری دارد کلیک کنید

•          تمرین در محیط پرسروصدا: شما واقعاً برای شرکت در امتحان تنها نخواهید بود. این یک راهنماییِ عالی برای شما است – شروع کنید به تمرین در بین مردم! خواه شما آنلاین و از طریق PTE Academic Tutorial تمرین کنید یا در کلاس، باید نشستن در بین ۶-۱۰ نفر را ترجیح دهید؛ با انجام این کار سالن امتحان برایتان آزاردهنده نخواهد بود!

•          تمرکز خود را تقویت کنید: شما می توانید مشکل را از ریشه حل کنید! تمرینِ مدیتیشن کنید و تکنیک هایی را که به پیشرفت تمرکز شما کمک می کنند به کار گیرید. ما شاهد این بودیم که با چنین تمرینی مغز شاگردانمان می تواند بر سروصدای اطراف خود غلبه کند.