کسب نمره بالای ۷۹ در آزمون PTE

آموزشگاه زبان ایران آکسفورد اولین مرکز برگزاری دوره های آموزش تضمینی PTE در ایران امروز نکاتی را برای کسب نمره بالای ۷۹ در آزمون PTE مطرح می کند. اگر شما هم برای مهاجرت نیاز به نمره PTE 79 و یا بالاتر دارید حتما این متن را تا انتها دنبال کنید تا بتوانید به هدفتان برسید و از آموزش PTE رایگان ما استفاده کنید.

PTE reading above 79
PTE reading above 79

اما کسب نمره بالای ۷۹ در آزمون PTE با چه روش هایی انجام پذیر است:

تسک های Multiple-Choice, Choose Multiple Answers، و multiple-choice, choose single answer در ریدینگ PTE کاملاً مشابه هستند. تنها تفاوت این است که در تسک Reading multiple-choice, choose multiple answers متن طولانی تر است که شما باید بیش از یک جواب صحیح را انتخاب کنید. داوطلبان موقع انجام این تسک  با مشکلات زیادی در امتحان رو به رو می شوند مانند فهمیدن معنای متن یا مدیریت زمان که در این مورد برای انتخاب جواب درست بیش از حد زمان می گذارند. پس برای داشتن عملکردی خوب شما باید تا موقعی تمرین کنید که حس کنید بدون هیچ گونه سختی از عهده ی این نوع آیتم برمی آیید.

مهمترین مساله ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که این نوع از سوالاتِ Multiple Choice Choose Multiple Answers نمره ی منفی دارند. پس مهم است که شما جواب درست را انتخاب کنید.

همه ی آنچه که باید درباره ی تسک Multiple Choice Choose multiple Answers بدانید

تسکِ Multiple-choice, choose multiple answers فقط مهارت های ریدینگ شخص را ارزیابی می کند. شما در مجموع باید ۲-۳ سوال را در این تسک انجام دهید. هدف این تسک سنجش توانایی شما در تحلیل، تفسیر و ارزیابی یک متن کوتاه است. شما در multiple choice question باید یک متن را بخوانید و سپس بیش از یک جواب درست را انتخاب کنید.

موقع امتحان شما در سمت چپ صفحه ی مانیتور با متنی که باید بخوانید، تحلیل، تفسیر و ارزیابی کنید روبه رو می شوید. در سمت راست صفحه ی مانیتور شما با سوالی روبه رو می شوید که بعد از آنها گزینه های جواب آورده شده است. بالای سوال در قسمت بالای صفحه ی مانیتور دستور العمل ها را پیدا خواهید کرد. دستور العمل ها اینها هستند – “Read the text and answer the question by selecting all correct responses. More than one response is correct.” هشیار باشید و دستور العمل ها را با دقت متوجه شوید تا زمان خود را هدر ندهید چون این دستور العمل ها برای همه ی سوالاتی که از این نوع هستند ثابت است.

الگوی نمره دهی برای تسک Multiple Choice Choose Multiple Answers چیست؟

زیر مجموعه ی مهارت هایی که در این قسمت ریدینگ سنجیده می شود به سوال بستگی دارد و می تواند هر کدام از موارد زیر باشد:

identifying the topic, theme or main ideas; identifying the relationships between sentences and paragraphs; evaluating the quality and usefulness of texts; identifying the writers purpose, style, tone or attitude; identifying supporting points or examples; reading for overall organization and connections between pieces of information; reading for information to infer meanings or find relationships; identifying specific details, facts, opinions, definitions or sequences of events; inferring the meaning of unfamiliar words

تسک Reading multiple-choice نمره منفی دارد. شما برای هر جواب درست امتیاز ۱  و برای هر جواب غلط امتیاز -۱ می گیرید.

استراتژی ها و نکاتی که باید قبل، موقع و بعد از خواندن تسک دنبال کنید.

  •    قبل از خواندن

به محض اینکه صفحه ی مانیتور برای این نوع از سوال باز می شود، بعضی از داوطلبان مستقیم می روند سراغ خواندن متن داده شده یا سوال و گزینه های جواب را می خوانند و سپس به سراغ متن می روند تا اطلاعات سوال را پیدا کنند. این استراتژی ها همیشه موثر نیست. احتمال دارد که شما با این استراتژی ها جواب درست را انتخاب کنید اما تلاش و زمان بیش از حدی را به این تسک اختصاص می دهید.

متن هایی که در این تسک می آیند شانسی انتخاب نمی شوند. انتخاب می شوند تا مهارت های ریدینگ شما را بسنجند. پس، شما اول باید سوال را بخوانید تا هدف متن را استنباط کنید. سپس گزینه های جواب را بخوانید تا متوجه شوید که متن احتمالاً درباره ی چیست. لغات کلیدی را در گزینه های جواب علامت بزنید که بعداً به شما کمک می کنند تا موقع خواندن متن به دنبال پاسخ ها بگردید. از روش مرور سطحی و اجمالی استفاده کنید تا به دنبال یک محل تقریبی در متن باشید که احتمالاً جواب را در آن جا پیدا می کنید.

  •  در حین خواندن

به محض اینکه شما سوال و گزینه های جواب را خواندید، و درباره ی زیر مجموعه ی مهارت هایی که هدف سوال برای آزمودن بود نتیجه گیری کردید، و همچنین هدف خواندن به همراه لغات کلیدی را مشخص کردید؛ زمان خواندن متن فرا می رسد. شما باید همیشه به یاد داشته باشید که متن را هدفمند بخوانید. هدف، فهمیدن زیر مجموعه ای از مهارت ها است که PTE در طول آن سوال به خصوص می سنجد. شما باید همیشه به یاد داشته باشید که هدفمند بخوانید تا ساختار متن را تشخیص دهید و دیدگاه کلی متن را متوجه شوید. هدف پشتیبانی از شما برای تشخیص این مورد است که جواب ها را احتمالاً در کجای متن پیدا می کنید. اگر شما احساس می کنید که برای فهمیدن متن درگیر هستید، آن را ۲ یا ۳ دفعه بخوانید. همان طور که می خوانید جاهایی از متن را شناسایی کنید و به یاد بسپارید که لغات کلیدی یا مترادفشان می آید.

همیشه متن را به طور سطحی بخوانید و به طور اجمالی مرور کنید تا به دنبال لغات کلیدی و مترادف های آنان بگردید. همچنین آن قسمت از متنِ اطرافِ لغات کلیدی را به طور جزئی بخوانید. این استراتژی به شما کمک می کند تا حداقل یک جواب درست ارائه دهید. اگر شما قادر نبوده اید تا بیش از یک جواب درست را تشخیص دهید سوال را دوباره با دقت بخوانید تا هدف را شناسایی کرده و لغات کلیدی خود را هم به روز رسانی کنید. فرایند مرور سطحی و اجمالی را آن قدر تکرار کنید تا جواب های صحیح را پیدا کنید.

  • بعد از خواندن

بعد از اینکه شما جواب درست را مشخص کردید، زمان آن است تا احتمال صحیح بودن گزینه های دیگر را بسنجید. پس گزینه های دیگر را یکی پس از دیگری بخوانید. متن را به طور سطحی بخوانید و به طور اجمالی مرور کنید تا با استفاده از لغات کلیدی در گزینه های جواب به دنبال گزینه های درست باشید. از روش حذف برای حذف گزینه های غلط استفاده کنید.

شما باید به یاد داشته باشید که نمره منفی به این نوع از سوال تعلق می گیرد. پس فقط وقتی ۱۰۰% مطمئن هستید گزینه های درست را انتخاب کنید وگرنه احتمالاً نمره از دست می دهید. به محض اینکه جواب دادن را به پایان رساندید به سراغ سوال بعدی بروید.

مدیریت زمان

در قسمت ریدینگ امتحان PTE به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ سوال داده می شود تا در ۴۰ دقیقه جواب دهید. پس شما باید آگاه باشید که ۱٫۵ تا ۲ دقیقه را به هر سوال اختصاص دهید. اگر شما زمان بیشتری را صرف کنید احتمالاً قادر نخواهید بود به همه ی سوالات در قسمت ریدینگ جواب دهید که این روی نمره ی کلی تان اثر می گذارد.